درباره خدمات شبکه های کامپیوتری چه چیزهایی می دانید ؟

خدمات شبکه های کامپیوتری از مجموعه فعالیت هایی است که به صورت دورکاری و برون سپاری انجام می شود. بسیاری از شرکت ها برای کاهش هزینه ها و استخدام کمتر نیرو، خدمات شبکه خود را به شرکت های متخصص شبکه واگذار می کنند. این کار باعث صرفه جویی در هزینه های مدیریت و نگهداری شبکه های کامپیوتری می شود.

کاهش هزینه های شبکه

مسلما یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه های شرکت های بزرگ و کوچک، برون سپاری خدمات شبکه است. این کار می تواند نیاز به استخدام نیروهای شبکه را کاهش دهد. از آنجایی که این کار به افراد متخصص و با تجربه نیاز دارد، این گونه افراد حقوق بالا و مطالبات بسیاری دارند که برخی از شرکت ها از عهده پرداخت آن بر نمی آیند. از این رو کارهای شبکه خود را برون سپاری می کنند تا با پرداخت مبلغ کمتر خدمات تخصصی تر و حرفه ای تری دریافت کنند.

مزایای برون سپاری خدمات

اولین مزیت برون سپاری خدمات کاهش هزینه های شرکت است. شما می توانید با برون سپاری خدمات شبکه های کامپیوتری هزینه های مجموعه خود را به شدت کاهش دهید. مزیت دیگر برون سپاری خدمات شبکه این است که نیروهای این شرکت ها تجربه بسیار بالایی دارند. زیرا در ماه با چندین شبکه متفاوت در ارتباط هستند که این سبک باعث افزایش تجربه و مهارت این افراد می شود. در صورتی که افراد استخدامی چنین تجربه ای را ندارد و صرفا دوره های شبکه را گذرانده اند و مستقیما وارد بازار کار شده اند.

یکی از بهترین شرکت های خدمات شبکه در تهران و کرج پیشگام رایانه است. این شرکت توانسته رضایت بسیاری از مشتریان خود را جلب کند.

اجرای شبکه

با جمع‌آوری اطلاعات دقیق و اجرای شبکه های شبکه های کامپیوتری پس از طراحی شبکه به همراه تجربیات و مهارت‌ های بسیار کارشناسان شبکه، می توان یک شبکه کامپیوتری مستقل و کارآمد را راه اندازی نمود. این شبکه ها بدون هیچ‌گونه ریسک امنیتی و از دست دادن داده های حفاظت شده و بدون مشکل و قطعی می توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند. معمولا یک شبکه باید از پایه به درستی راه اندازی شود و پیش از اجرا، نقشه شبکه آن طراحی شود تا تمامی قابلیت ها و جا نمایی ها مشخص شود.

راه اندازی کابل دیتای شبکه

نصب و پیاده سازی کابل‌های دیتای شبکه های کامپیوتری باید توسط یک شرکت قابل اعتماد و متخصص صورت گیرد. زیرا در ساختار شبکه، انتقال صدا، متن، اطلاعات محرمانه و بسیاری دیگر از انواع سیگنال‌های مهم سازمان بین واحدهای مختلف جابه‌جا می‌گردد و امنیت آن ها بسیار مهم است. صرف نظر از این ‌که چه اطلاعاتی در این سیستم و در این شبکه کامپیوتری جابه‌جا می‌شوند انتقال دقیق اطلاعات یک جزء حیاتی از یک شبکه  محسوب می‌گردد. خدمات کابل کشی دیتای شبکه توسط متخصصان با تجربه و حرفه ‌ای این اطمینان را می‌دهد که این سیستم شبکه مطابق با استانداردهای جهانی و بدون ریسک امنیتی اجرا گردد.

هزینه های خدمات اجرای شبکه

نحوه استفاده از شبکه های کامپیوتری، عوامل محیطی و شرایط اجرای پروژه شبکه، همچنین متراژ کابل ها  و ابعاد کابل کشی نیز در هزینه ها تأثیرگذار است و قیمت نهایی را مشخص می کند. کابل های شبکه های کامپیوتری بسته به نوع روکش و جنس رسانا در قیمت های مختلفی موجود می باشند. شما با توجه به نیاز خود از شبکه، کابل شبکه مورد نیاز را می‌توانید انتخاب کنید. به طور مثال: اگر فاصله نودها یا پریز شبکه تا سوئیچ زیاد باشد، از کابل شبکه معمولی نمی توان استفاده کرد زیرا کیفیت آلیاژ مس موجود در کابل معمولی پایین بوده و سرعت انتقال نیز پایین می‌گردد و برای شبکه مشکل ایجاد می کند. تعداد و نوع کیستون ها و پچ پنل ها هم نیز در قیمت نهایی خدمات کابل کشی تاثیر گذار هستند!

الگوی هندسی شبکه رایانه ای

الگوی هندسی مورد استفاده برای اتصال رایانه ها را توپولوژی می نامند. توپولوژی انتخاب شده برای پیاده سازی شبکه ها عامل مهمی در شناسایی و رفع خطاهای شبکه خواهد بود. انتخاب یک توپولوژی خاص بدون اتصال به محیط انتقال و روشهای استفاده از خط امکان پذیر نیست. نوع توپولوژی انتخاب شده برای اتصال رایانه ها به یکدیگر مستقیماً بر نوع رسانه انتقال و روشهای استفاده از خط تأثیر می گذارد. انتخاب توپولوژی یک شبکه تلاش های زیادی برای انتخاب توپولوژی بهینه انجام داد که مهمترین آنها به شرح زیر است:

سه نوع توپولوژی رايج در شبکه های LAN استفاده می گردد :

BUS

STAR

RING

کاربردهای شبکه

شبکه های رایانه ای هسته اصلی سیستم های توزیع اطلاعات هستند. مفهوم شبکه های رایانه ای مبتنی بر اتصال رایانه ها و سایر سخت افزارها به یکدیگر برای امکان برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات است. به گروهی از رایانه ها و سایر تجهیزات بهم پیوسته شبکه گفته می شود. رایانه های موجود در شبکه می توانند اطلاعات ، پیام ها ، نرم افزار و سخت افزار را به اشتراک بگذارند. به اشتراک گذاری اطلاعات ، پیام ها و نرم افزار تقریبا برای همه قابل تصور است. در این فرآیند ، کپی یا کپی اطلاعات نرم افزار از یک رایانه به رایانه دیگر منتقل می شود. هنگامی که ما در مورد اشتراک سخت افزار صحبت می کنیم ، به این معنی است که تجهیزات مانند چاپگر یا دستگاه مودم می توانند به یک رایانه متصل شده و از رایانه دیگری در همان شبکه استفاده شوند.

به عنوان مثال در یک سازمان ، اطلاعات مربوط به حقوق کارمندان معمولاً در بخش حسابداری نگهداری می شود. در صورت استفاده از شبکه رایانه ای در این سازمان ، مدیر سازمان می تواند از دفتر خود به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده و آنها را بررسی کند. اشتراک اطلاعات و منابع نرم افزاری و سخت افزاری فواید بسیاری دارد. شبکه های رایانه ای می توانند تقریباً هر نوع اطلاعاتی را به هرکسی که به شبکه دسترسی دارد ، ارائه دهند. این ویژگی امکان پردازش غیرمتمرکز اطلاعات را فراهم می کند. در گذشته ، به دلیل روش های محدود انتقال داده ، تمام فرایندهای پردازش آن در یک مکان انجام می شد. سهولت و سرعت روشهای امروزی انتقال اطلاعات در مقایسه با روشهایی مانند انتقال دیسک یا نوار باعث ایجاد ارتباطات انسانی علاوه بر مکالمات صوتی ، یافتن رسانه های جدید شده است.

خدمات شبکه

با کمک شبکه های رایانه ای می توان در هزینه های مربوط به تجهیزات سخت افزاری گران قیمت مانند دیسک های سخت ، دستگاه های ورود اطلاعات و … صرفه جویی کرد ، شبکه های کامپیوتری نیاز کاربران به نصب منابع سخت افزاری را برطرف می کنند. خدمات شبکه کامپیوتری به شرکت ها کمک می کند تا هزینه های خود را مدیریت کنند.

از شبکه های رایانه ای می توان برای استاندارد کردن برنامه هایی مانند پردازنده کلمه و صفحه گسترده استفاده کرد. یک برنامه کاربردی می تواند در رایانه مرکزی واقع در شبکه اجرا شود و کاربران می توانند بدون نیاز به حفظ نسخه اصلی برنامه ، از آن در رایانه خود استفاده کنند.

استاندارد سازی برنامه این مزیت را دارد که همه کاربران از نسخه خاصی استفاده می کنند. این امر باعث می شود شرکت نرم افزار از محصول خود راحت تر پشتیبانی کرده و آن را با کارایی بیشتری حفظ کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از شبکه های رایانه ای امکان استفاده از شبکه برای برقراری ارتباط آنلاین از طریق ارسال پیام است. به عنوان مثال ، مدیران می توانند از طریق پست الکترونیکی با تعداد زیادی از کارمندان ارتباط برقرار کنند.

بالا