افزونه درج مارک رو عکس در وردپرس

سیستم وردپرس توسط تعداد بسیاری از عکاسان و هنرمندان به صروت پورتفولیو استفاده میشه. در این سایت ها معمولا کارهای هنری و تصاویر اصل به کار میره و این باعث میشه برخی افراد حق کپی رایت رو رعایت نکنند و به دزدی از آثار بپردازند.
برای حل این مشکل در برخی از سایت ها، صاحبان آثار از برند یا لوگوی خود به عنوان واترمارک (تصویری اختصاصی است که به عنوان برند یا لوگوی صاحب اثر به کار میرود) استفاده میکند.
حال در این مقاله نحوه ی قرار دادن اتوماتیک واترمارک رو بر روی تصاویر به شما یاد میدم.

اولین چیزی که به اون احتیاج داریم دانلود و فعال سازی افزونه ی Easy Watermark هستش. به قسمت setting>>easy watermark  در پنل مدیریتی رفته و تنظیمات افزونه رو انجام بدید.
صفحه ی تنظیمات افزونه دارای سه بخش هستش .در بخش اصلی، می توانید تنظیمات واترمارک رو به صورت اتوماتیک قرار دهید.
پس از آن می تونید اندازه ی واترمارک خودتون رو مشخص کنید. اگر قصد دارید تصویر واترمارک شما به صورت برجسته نمایش داده بشه .تنظیمات بخش post-thumbnail رو فراموش نکنید.
فقط یک بار نیاز هستش که این تنظیمات رو انجام بدید و دخیره کنید!
اگر میخواهید واترمارک رو برای تصویر دیگری استفاده کنید باید اون رو در مکان مورد نظر آپلود کنید. شما می تونید در اینجا کیفیت واترمارک،موقعیت آن و مقیاس آن را مشخص کنید.

افزودن واترمارک تصویری بصورت اتوماتیک + آموزش ویدیویی

اگر تمایل به گذاشتن واترمارک تصویری ندارید و میخواهید واترمارک شما متنی باشه پس می تونید روی بخش متن کلیک کنید و در اون قسمت متن دلخواه خود رو همراه با تنظیمات رنگ، فونت و سایز انتخاب کنید.

افزودن واترمارک به تصاویر قدیمی در وردپرس

برای افزودن واترمارک به تصاویر قدیمی تر باید به بخش media>>easy watermark رفته و بر روی گزینه ی “Add watermark to all image” کلیک نمایید.

افزودن واترمارک تصویری بصورت اتوماتیک + آموزش ویدیویی

افزودن واترمارک به صورت دستی

این مورد زمانی استفاده میشه که شما تمایل به گذاشتن واترمارک اتوماتیک ندارید، بنابراین باید تنظیمات رو به صورت دستی انجام بدید و تصاویر رو اضافه کنید.
در گام اول، به بخش setting>>easy watermark رفته و سپس می تونید به بخش Media>>library رفته و واترمارک رو با کلیک کردن بر تصاویر ایجاد کنید.

امیدوارم این آموزش برای شما مفید واقع شود.

افزودن واترمارک تصویری بصورت اتوماتیک + آموزش ویدیویی

 

صفحه این پلاگین

https://wordpress.org/plugins/easy-watermark/

 

همچنین می توانید از قسمت افزونه ها و سپس افزودن و سپس جستجو افزونه ها اسم افزونه  easy watermark  را سرچ بزنید و از همانجا نصب کنید

پاسخی بگذارید

بالا