نکاتی برای امنیت رایانه و جلوگیری از ویروس ها 2022

نکاتی برای امنیت رایانه در سال 2022 و جلوگیری از ویروس ها و حفظ امنیت شبکه و کامپیوتر. برای محافظت از کار و داده های خصوصی خود در برابر ویروس ها، نرم افزارهای جاسوسی و سایر تهدیدات امنیتی، باید نرم افزار امنیتی با کیفیت را بر روی رایانه خود اجرا کنید. وقتی صحبت از امنیت می شود، هیچ جایگزینی برای کیفیت وجود ندارد. راه حل های با کیفیت توصیه شده ما را در زیر ببینید. اگر هر یک از موارد زیر برای شما دشوار است، از یک متخصص امنیت فناوری اطلاعات بخواهید تا آن را برای شما انجام دهد. می توانید برای حفظ امنیت شبکه کامپیوتر و حفاظت از اطلاعات کامپیوتری خود از pishgamrayaneh.com کمک بگیرید.

راه های محافظت از داده ها

کارهای زیر را در نظر بگیرید یا به این ترتیب کار/داده های شما به خطر نیفتد (به عنوان قفل کردن درب ورودی فکر کنید):

نرم افزار ضد ویروس معتبر را نصب کنید – حتماً به طور منظم «تعریف ویروس» خود را به روز کنید. یکبار در هفته

نصب فایروال و برنامه های بدافزار: فایروال ها به نظارت بر ترافیک شبکه ورودی و خروجی کمک می کنند. برنامه های بدافزار به شناسایی و حذف نرم افزارهای جاسوسی/بدافزار ناخواسته کمک می کنند. بسیاری از بسته های ضد ویروس دارای فایروال و ضد بدافزار هستند. در غیر این صورت، محصولی را از یک منبع معتبر خریداری کنید. هر جزء یک لایه امنیتی اضافی را فراهم می کند.

مراقب پیوست ها باشید – پیوست های ایمیلی را که انتظار ندارید باز نکنید. ویروس‌ها پیام‌های بسیار بدی دارند که شما را فریب می‌دهند تا فایل پیوست را باز کنید. “حساب ایمیل شما لغو شده است، برای جزئیات بیشتر به پیوست مراجعه کنید”. بدتر از آن، این ویروس به نظر می رسد که از آدرس ایمیلی که شما می شناسید می آید، به عنوان مثال. از admin@yourDomain.com (که در آن “دامنه شما” نام دامنه ای است که استفاده می کنید). پیوست‌های ویروس می‌توانند «پسوند فایل» زیر را داشته باشند: exe.، .pif. اگر یک پیوست .zip دریافت کردید و آن را باز کنید – مطمئن شوید که حاوی فایلی با یکی از آن‌ها نیست

پیوست‌هایی را که درخواست نکرده‌اید باز نکنید، حتی اگر به نظر می‌رسد از طرف افرادی هستند که می‌شناسید.

ایمیل های مخرب

چرا اعلان‌هایی دریافت می‌کنم مبنی بر اینکه ایمیل‌های من قابل تحویل نیستند – وقتی ایمیل را ارسال نکردم؟ چگونه شخص دیگری ایمیلی را ارسال کرد که به نظر می رسید از طرف من باشد؟ چرا به نظر می رسد چنین ایمیل هایی از طرف شخصی است که در سازمان من نیست؟

این معمولاً توسط ویروسی در رایانه شخص دیگری ایجاد می شود که ایمیل ها را ارسال می کند، اما به نظر می رسد که ایمیل ها از طرف شما هستند یا به عبارت دیگر: ویروسی که “از آدرس” را جعل می کند. نکته مهم (و آزاردهنده) که باید به آن توجه داشت این است که ویروس احتمالاً روی رایانه شما نیست، بلکه روی رایانه شخص دیگری است. بنابراین حتی اگر نرم‌افزار ضد ویروس باکیفیتی دارید که رایانه شما را تمیز نگه می‌دارد، شخص دیگری در آنجا وجود دارد که رایانه آلوده است و این ایمیل‌ها را ارسال می‌کند.

چگونه ویروس ها آدرس را در ایمیل ها جعل می کنند؟

شما نرم افزار ضد ویروس موثری دارید، بنابراین رایانه شما تمیز است،
شما یک ایمیل به فرد ارسال می کنید،
اکنون آدرس ایمیل شما در کتاب آدرس فردز در نرم افزار ایمیل او موجود است.
فرد نرم افزار ضد ویروس موثری ندارد و کامپیوتر او ویروس دارد.
ویروس روی رایانه Freds دفترچه آدرس او را برای همه آدرس‌های ایمیل موجود در آن اسکن می‌کند.
ویروس به هر آدرسی که در دفترچه آدرس Freds است ایمیل می‌فرستد،
ایمیل های ویروس نمی گویند که از فرد هستند!، ویروس آدرس دیگری را از دفترچه آدرس فرد عکس می گیرد و آن را در قسمت “از” در ایمیل ارسالی قرار می دهد. ویروس ممکن است نام یک آدرس و دامنه را از آدرس دیگر ترکیب کند و یک “از آدرس” ایجاد کند که وجود ندارد.

این ایمیل‌ها توسط رایانه‌های دیگری دریافت می‌شوند که ویروس را شناسایی می‌کنند (چون نرم‌افزار ضد ویروس خوبی دارند) و ایمیل را رد می‌کنند.
هنگامی که رایانه دریافت کننده ایمیل ویروسی را رد می کند، یک “غیرقابل تحویل” را برای فرستنده ارسال می کند. چیزی شبیه «موضوع: /اعلان تحویل: تحویل انجام نشد».
ولی! یادداشت «تحویل‌ناپذیر» به آدرس جعلی (نه به فرد) می‌رود، به عنوان مثال. یادداشت «تحویل‌ناپذیر» می‌تواند برای شما ارسال شود.
اغلب هیچ ردی از آدرس واقعی Freds در ایمیل ویروس یا یادداشت “Undeliverable” وجود ندارد، بنابراین نمی توانید بگویید که کامپیوتر آلوده این ایمیل ها را ارسال می کند