چگونه با گوشی عکس‌های بهتری بگیریم

به نور توجه کنید – مهم‌ترین چیزی که باید در گرفتن عکس به آن توجه کنید، نور است. چشمان ما در نور کم نیز خوب می‌بیند لذا ممکن است متوجه نشویم نور کم بر کیفیت عکس تأثیر می‌گذارد.

دوربین‌های گوشی‌های موبایل به خاطر سنسور کوچکشان نمی‌توانند در نور کم، عکس خوب بگیرند. نور کم باعث پیدایش نویز در تصویر می‌شود و نرم‌افزار دوربین برای از بین بردن نویز، عکس را مات می‌کند. به همین خاطر عکسی که با یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در نور کم می‌گیرید، شاید به‌اندازهٔ ۳ مگاپیکسل هم جزئیات نداشته باشد.

تا جای ممکن سعی کنید از نور خورشید برای گرفتن عکس استفاده کنید و اگر مجبورید داخل اتاق با نور چراغ عکس بگیرید، تمام چراغ‌ها را روشن کنید.

سعی کنید سوژه را طوری تنظیم کنید که منبع نور باعث روشن شدن آن بشود، نه اینکه پس‌زمینه روشن بشود و سوژه درون سایه قرار بگیرد.

توجه داشته باشید که چشم ما طیف وسیعی از سایه‌روشن را به‌خوبی می‌بیند. ولی برای دوربین کافی است پس‌زمینه خیلی روشن بشود تا سوژه را تیره نشان دهد.

مرتبط:  عکس دخترونه شیک برای پروفایل

برای گروه های خانوادگی عکس پروفایل گروه خانوادگی را می توانید انتخاب کنید.

پروفایل

در این بخش نیز می توانید عکس پروفایل های زیبا و جدید دخترانه و پسرانه را برای پیام رسان ها و یا پیج های خود در شبکه های اجتماعی انتخاب کنید تمامی عکس ها با اندازه استاندارد شبکه های اجتماعی در انواع موضوعات رایج مناسبتی,دخترانه,پسرانه,غمگین و شاد ارائه شده است.

در بخش بالا می توانید عکس نوشته خوشگل برای پروفایل انتخاب کنید

محدودیت‌های دوربین گوشی خود را بشناسید

یکی از نکاتی که در عکاسی با موبایل-چه در حین سفر و چه در مواقع دیگر-باید مدنظر قرار دهید، این است که مزایا و معایب دوربین گوشی خود را به‌خوبی بشناسید. بیشتر گوشی‌ها از دوربین واحد مجهز به لنز واید بهره می‌برند، اما آن‌هایی که مجهز به دوربین دوگانه هستند از لحاظ زوم دست کاربر را بازتر می‌گذارند. در هر صورت اگر قصد دارید تنها با استفاده از دوربین گوشی خود سوژه‌ای در نوک برج ایفل را ثبت کنید، ناامید خواهید شد. دوربین گوشی‌ها آن‌قدر کوچک هستند که نمی‌توانند زوم زیادی را به ارمغان بیاورند و زوم دیجیتال هم کیفیت نهایی عکس‌ها را کاهش می‌دهد.

مرتبط:  عکس پروفایل شاد و عکس پروفایل خاص

از فلش استفاده نکنید(به جز موارد ضروری)
حتی در دوربین های DSLR نیز استفاده از فلش می‌تواند تنها به عنوان آخرین گزینه برای تامین نور مورد نیاز عکاسی باشد. باید تمام سعی خود را به کار ببرید تا تصاویر را با نور طبیعی تهیه کنید تا خروجی تصویر نیز طبیعی‌تر به نظر برسد.

زمان‌هایی نیز لازم است که از نور فلش دوربین موبایل استفاده کنید، اما به دلیل نزدیکی زیاد آن به مجموعه لنزها، اثر نامطلوبی بر روی تصاویر خواهد گذاشت. اگر نور به اندازه کافی نیست می‌توانید با استفاده از راه کارهایی همانند افزایش مقدار نور‌دهی (exposure value) یا ISO اقدام به جبران این کمبود کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از ISO بالا سبب ایجاد دانه‌های نورانی یا نویز خواهد شد، پس در انتخاب مقدار صحیح آن احتیاط کنید.