سرعت بارگزاری سایت به چه چیزی بستگی داره

خیلی وقت ها شده که کاربران از افت سرعت لود سایتشون گله دارند. فارغ از اینکه یه زمان هایی سرور کیفیتش افت می کنه، اما خیلی وقت ها سرور واقعا مشکل نداره، همه چیز نرمال و طبیعی هست. اما کاربر همچنان مشکل داره، متاسفانه خیلی از کاربر ها فکر می کنند سرعت لود سایتشون فقط به سرور بستگی داره که این یه تصور اشتباه هست.

عوامل موثر بر افزایش لود سایت

عوامل موثر بر افزایش لود سایت 

سرعت لود سایت به چه عواملی بستگی دارد

سرعت لود سایت

کیفیت سرور فقط 20 تا 30 درصد قضیه هست، اما موارد دیگه ایی هستند که در کنار هم باعث بهبود یا کندی لود سایت می شوند.
موارد موثر بر افزایش و یا کاهش سرعت لود سایت:
1. مکان سرور
هر چی سرور به کابران و مخاطبان از نظر فیزیکی نردیک تر باشه، سرعت لود بهتره.
2. کیفیت سرور
این همون چیزی هست که وظیفه یه هاستینگ هست، نگهداری سرور در بالاترین کیفیت و استیبلیتی، سرور های اورلود یا سرور های که پهنای باند هارد دیسکشون پر هست واقعا مشکل دار هستند. علاوه بر اون تکنیک هایی هم هست که کارایی و لود سرور رو بالا می بره.
3. کیفیت شبکه سرور و دیتاسنتر
نیاز به توضیح نداره، فقط همینو اضافه کنم که وقتی از دیتاسنتر هلند به طرف ایران Ping می گیریم، عدد روی 10 تا 15 میلی ثانیه هست، نتیجه اینکه اگر مسئولین اینترنت، اینترنت رو دستکاری نکنند و و شرکت های ISP کم فروشی نکنند در عمل تفاوا زیادی بین سرور ایران و هلند یا المان نیست.
4. کیفیت کد های سایت
اشکال در کدنویسی سایت یا همون بهینه نبودن خیلی در افت سرعت تاثیر داره. این نکته رو جدی بگیرید.
5. کیفیت اینترنت شما
اگر همه چیز عالی باشه، اما اینترنت شما همیشه دارای مشکلات باشه، از قبیل جویده شدن توسط کوسه ماهی ها تا … بی فایده است، سایتتون درست لود نمی شه. متاسفانه این مشکل زیاد دیده می شه و بیشترین تاثیرش رو روی Dial Up ها داره. زمانی که شما می خواید یه سایت رو فراخوانی کنید بسته به سرعت اینترنتتون باید یه چند ثانیه تا چند دقیقه با سرور در ارتباط باشید، در طی این مدت اگر قطعی داشته باشید یا … سایت روی حالت لود قفل می کنه و بعد از مدتی ارور تایم اوت می ده. در مجموع کیفیت اینترنت کاربران تاثیر زیادی در لود سایت داره.
5. کیفیت کامپیوتر و مرورگر کاربر
برای اجرای جاوا اسکریپت هایی که تو صفحات وب هستند تاثیر زیادی دارند.

پاسخی بگذارید

بالا