کاربرد RSS در وبلاگ و سایت

در پست به اموزش مهم و ساده استفاده از rss  می پردازیم

rss

RSS ابزاري براي وبلاگ نويسان است که بوسيله آن مي توانند محتوي وبلاگ خود را با ديگران به اشتراک بگذارند. RSS مخفف“Rich Site Summary”  يا“Real Simple Syndication” يا“RDF Site Summary”  است. ابزارهاي وبلاگ نويسي مختلف به شيوه هاي مختلف و با اصطلاحات گوناگون از اين عامل استفاده مي کنند و يکي از دلايلي که افراد به سختي آن را مي فهمند همين است.

 RSS در واقع برنامه اي است که به زبان  XML نوشته شده و بوسيله آن محتوي وبلاگ ها و وب سايت ها بوسيله يک جمع کننده اخبار قابل انتقال به ديگر وبلاگ ها يا وب سايت هاست، تمام اين جريان بصورت خودکار انجام مي شود

شما از طریق rss می توانید مطالب خود را در معرض بررسی بهتر روبات های موتورهای جستجو قرار دهیدو مطالب شما زودتر ایندکس شود

 RSS   چيست؟

RSS به زبان ساده يک شکل از برنامه نويسي به زبانXML براي اشتراک اطلاعات است،  What’s.comتعريف جامع تری در این باره ارائه داده است:

 “RSSروشي براي توصيف اخبار و محتوي وب مي باشد که براي توزيع از طريق يک ناشر آنلاين به کاربران وب بکار مي رود اين برنامه کاربردي از زبان نشانه گذاري گسترش   پذير(XML) است که بوسيله کنسرسيومResource Description Framework(RDF) پشتيباني مي شود. هر گاه وب سايتي قصد داشته باشد محتوي مطالب خود را منتشر کند توصيفي از آن محتوي به شکل يک مدرکRSS تهيه مي کند که يک کاربر با يک مرورگر يا برنامه خاصي که قابليت خواندن محتوي توزيع شده به اين وسيله را داشته باشد، مي تواند آن مطالب را دريافت کند. برخي از اين برنامه ها در راهنماهايي مانند:Meerkat  ، Gropsoap، NewsIs Free ، Userland وXMl tree معرفي شده اند. اخبار تنها بخشي از محتوي اي هستند که بوسيله يکRSS  توزيع مي شوند در واقع هر شکلي از محتوي که بوسيله يکURL پشتيباني شود قابل بازيابي است.”

در هر مدرکRSS گذشته از نوع ويرايش 7 عنصر اساسي ديده مي شود:
1-
پايهxml که حتما بايد مانند تمام مدارکxml شکل گرفته باشد.
2
اولين عنصر در مدرک عنصر   است که نوع ويرايشRSS را نشان مي دهد.
3-
عنصر بعدي  مي باشد که ممکن است بيش از 15 آيتم باشد.
4-
عنصر

پاسخی بگذارید

بالا