آموزش دسته بندی وردپرس

در این پست با آموزش ایجاد دسته در وردپرس در خدمت شما هستیم

قسمت افزودن دسته تازه به نوشته های وردپرس

 

آموزش ایجاد دسته بندی در وردپرس 

ایجاد دسته در وردپرس 

آموزش ایجاد دسته در وردپرس 

 

 

 یکی از این شیوها های طبقه بندی، دسته بندی مطالب بوسیله موضوع نوشته ها بود که شما تعیین می کردید. این شیوه جزء عمده روش های مورد استفاده برای دسته بندی مطالب وردپرس است. بدین صورت که در قسمت دسته ها در پیشخوان وردپرس، موضوعاتی را تعیین می کنید، و از آن پس با مربوط کردن یک نوشته به دسته ای خاص، این راه را ادامه می دهید.

در ابتدایی که سایت را با وردپرس راه می اندازید، بهتر است از همان اول یک رویه برای دسته بندی مطالب داشته باشید. این کار را می توانید در همان ابتدای راه به صورت کلی یا جزء به جزء زمانی که نوشته بروی نوشته های سایت افزوده می شود انجام دهید.

کلی بدین معنی است که به بخش دسته ها در پیشخوان وردپرس مراجعه کرده و دسته ها را از آنجا تعریف کنید. در این صفحه مشخصات بیشتری را می توانید به دسته ها اختصاص دهید. به عنوان مثال نامک که در آدرس صفحات وجود دارد را بهتر است به صورت دستی از این بخش تعیین کنید.

جزء به جزء به این معنی که زمانی که یک نوشته را به سایت اضافه می کنید، همین طور برای آن یک دسته تعریف کنید. با این کار کم کم به دسته های سایت افزوده می شود. البته باید دقت کنید که دسته بندی مطالب سایت در این روش از حد متعارف آن بیشتر نشود.

اگر می خواهید در هنگام ارسال نوشته، یک دسته تعریف کنید باید از جعبه دسته ها، در صفحه نوشته تازه اقدام کنید. شمایل این جعبه را در عکس زیر می بینید.

جعبه دسته های در صفحه ارسال نوشته تازه وردپرس

جعبه دسته های در صفحه ارسال نوشته تازه

در قسمت بالای این جعبه دسته هایی که از قبل تعریف شده است را می بینید. با کلیک بروی هر کدام از آن دسته ها، نوشته مورد نظر به آن دسته منتقل می شود. ولی اگر خواسته باشید از همین جا یک دسته جدید بسازید و به عبارتی تعریف کنید، باید بروی دکمه افزودن دسته تازه کلیک کرده و نام آن را در جعبه زیرین وارد کنید. از طریق فهرست باز شدنی، دسته مادر را تعیین کنید. یعنی اگر می خواهید دسته جدید زیر دسته یک دسته دیگر باشد باید آن را از این بخش انتخاب کنید. به محض این که بروی افزودن دسته تازه کلیک کنید، دسته ساخته شده و به حالت انتخاب در می آید.

ولی برای جزئیات بیشتر در مورد دسته ها، باید به بخش ویژه آنها مراجعه کنید. پس از نوار کناری وردپرس برویدسته ها کلیک کنید تا صفحه ای مانند تصویر زیر برایتان باز شود.

قسمت افزودن دسته تازه به نوشته های وردپرس

در بخش سمت راست که در تصویر بالا شما شاهد آن هستید، می توان دسته جدید با تمام جزئیات تعریف کرد، و اگر یک دسته را برای ویرایش انتخاب کنید این قسمت فعال شده و باید آنها را تنظیم کنید.

در قسمت نام، یک نام مناسب برای دسته نوشته ها تعیین کنید. این نام می تواند فارسی باشد.

در بخش نامک (نام لاتین)، شما باید یک نام به عنوان نامی که در آدرس صفحات سایت شما می آید تعیین کنید. در مواقعی که در پیوند یکتای سایت خود از دسته بندی مطالب استفاده می کنید، این کار می توانید به بهبود رتبه سایت شما برای موتورهای جستجو منتهی شود. این بخش را هم می توان فارسی در نظر گرفت.

اگر می خواهید این دسته ای که در حال ساختن آن هستید، زیر مجموعه ای از یک دسته دیگر باشد، باید آن را از فهرست پایین افتادنی مادر انتخاب کنید.

و در آخر هم یک توضیح مناسب برای آن در جعبه توضیح بنویسید. این توضیح به احتمال زیاد هنگامی که اشاره گر کاربر بروی نام آن دسته می رود، ظاهر می شود.

و در نهایت بروی دکمه افزودن دسته تازه کلیک کرده و کار شما تمام است. حال دسته جدید را در بخش سمت چپ این صفحه بلافاصله می توانید مشاهده کنید.

در سمت چپ صفحه دسته ها دسته هایی که از قبل ساخته شده است را مشاهده می کنید که حتی قادر به ویرایش آنها هستید، که برای این کار باید بروی دکمه ویرایشی که در زیر عنوان هر دسته قرار دارد کلیک کنید.

بخش ویرایش دسته های وردپرس

و دیگر مشخصات هرکدام از دسته های مطالب سایت را می توانید در این بخش ببینید. به عنوان مثال هر دسته چند نوشته دارد یا اینکه نامک و توضیحات آن چیست.

 

پاسخی بگذارید

بالا