جستجو گر اختصاصی مطالب سایت یا وبلاگ

در این پست به شما آموزش می دهیم که چطوری می تو.انید به صورت اختصاصی برای سایت یا وبلاگ خود جستجو گر اختصاصی بسازید

جستجو گر اختصاصی مطالب سایت و وبلاگ

ایجاد یک موتور جستجوی سفارشی گوگل برای وبسایت

به Google Custom Search Engine بروید و با حساب گوگل خود ثبت نام کنید. سپس بر روی New Search Engine کلیک کرده و URL وبسایت وردپرس خود را درج کنید.URL نیز همچنین به عنوان نام موتور جستجوی شما در دشبورد Google Custom Search Engine استفاده خواهد شد. بر روی دکمه Create کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

در صفحه بعد شما اطلاعیه موفقیت ایجاد موتور جستجوی سفارشی خود را مشاهده خواهید کرد.شما قادر خواهید بود که آن را به سایت خود اضافه کنید و یا URL عمومی را دریافت کنید.برای اضافه کردن آن به وبسایت خود کافی است بر روی دکمه Get Code کلیک کنید.در مرحله بعد قطعه کدی که ارائه میشود را کپی کنید. و در داخل قالب وبلاگ خود قرار دهید تا ابزار ایجاد شود

اضافه کردن جستجوی سفارشی گوگل در وردپرس

به قسمت Appearance » Editor در ناحیه ادمین بروید و بر روی فایل searchform.php کلیک کنید تا در ادیتور باز شود.قطعه کدی را که قبل کپی کرده بوده اید در فایل پیست کنید.اگر قالب شما فایل searchform.php را دارا نمیباشد در ابتدا باید آن را ایجاد کنید.برای این منظور میتوانید از یک فایل NOTEPAD استفاده کنید و از سرور FTP برای ارسال استفاده کنید.پس از پیست شدن قطعه کد به Appearance » Widgets بروید و ویجت جستجو را به نوار کناری خود اضافه کنید.

این تمام کاری بود که باید انجام دهید.

سفارشی سازی رنگ و ظاهر موتور جستجوی گوگل

به قسمت Google Custom Search بروید و موتور جستجوی خود را ویرایش کنید.در این قسمت میتوانید قالب ها ، فونت ها ، رنگها و …. را به دلخواه انتخاب کرده و موتور جستجو را سفارشی کنید.بعد از ذخیره تغییرات ، آنها بر روی وبسایت شما ظاهر میشود.

پاسخی بگذارید

بالا