آموزش ساخت نقشه برای وبلاگ یا سایت

در این پست مطلبی بسیار خوب و مفید برای شما اماده کرده ایم امیدوارم مورداستفاده شما قرار گیرد

sitemap-icon

ساخت نقشه سایت : اموزش ایجاد نقشه سایت : اموزش ایجاد نقشه برای وبلاگ : Teaching Sitemap : ایجاد نقشه سایت : ایجاد نقشه وب سایت
توجه : دوستانی که مایل باشند می توانند سفارش سئو سایت خود را به ما بسپارند و ما می توانیم سایت شما را در گوگل وبمستر ثبت و سایت مپ شما را ایجاد کنیم و همین طور سایت شما را در رتبه های اول گوگل بیاوریم.    /با ما در تماس باشید/    09156446977
نقشه سایت چیست ؟
خیلی راحت بخواهم این کلمه را بدون هیچ پیچیدگی توضیح بدهم یک فایل متنی هست با فرمت XML که تمام لینکهای سایت شما در آن قرار می گیره و موتور جستجو وقتی وارد سایت شما میشه ار طریق این لینکها صفحات شما را ایندکس می کند.
روش ساخت نقشه سایت 
بعضی از سایتها به صورت اتوماتیک ماژول هایی روی آنها نصب میشه که به صورت پیش فرض بعد نصب و فعال کرده ماژول مورد نظر یک نقشه سایت برای شما ایجاد می کند .
اما در بعضی از مواقع سایت شما این قابلیت را نداره و شما باید یا به صورت دستی (پیشنهاد نمی شود بدلیل وقت گیر بودن و امکان خطا) یا به صورت اتوماتیک از طریق سایتهایی که وجود داره اینکار را انجام بدهید . روشی که من می خواهم در ادامه برای شما آموزش بدهم به صورت اتوماتیک می باشد .
فرض کنید شما سایت خودتان را طراحی کرده اید و حالا می خواهید سایت خودتان را بوسیله نقشه سایت به موتور جستجو معرفی کنید .
نکته خیلی مهم : سایت بدون نقشه سایت اصلا مورد جستجو در اینترنت قرار نمی گیره و فقط باید با وارد کردن آدرس آن سایت ، به آن مراجعه کنیم . به عنوان مثال در سرچ بار تایپ کنید behtarinabzar.ir  که این روش اصلا کاربردی نیست چون شما ممکنه دنبال چیزی در اینترنت بگردید که اصلا اطلاعی در مورد سایت منبع ندارید پس فقط نقشه سایت هست که باعث میشه شما به اون سایت برسید ( دقت داشته باشید که در کنار نقشه سایت کلمات متا و دیسکریپ شن هم به همان اندازه که نقشه سایت مهم است اهمیت دارد که در این قسمت به آن اشاره ای نمی کنم )
بعد از طراحی و آپلود سایت بر روی سرور می خواهیم یک نقشه سایت ایجاد کنیم :
برای ساخت نقشه سایت می توانید از سایتهای زیر استفاده کنید :
بهترین نقشه سایت ساز  بدلیل اینکه نقشه سایتی که از طریق این سایت ساخته می شود خیلی سریعتر در موتورهای جستجو ایندکس می شود : http://www.xml-sitemaps.com/ می باشد .از سایتهای زیر نیز می توانید استفاده کنید .
بهترین سایت xml-sitemaps می باشدکه ما هم برای سایت شرکت  از همین سایت استفاده کرده ایم  .
بسیار خوب سایت  xml-sitemapsرا باز کنید تا قسمتهای مختلف را برای شما توضیح بدهم . با بالای سایت کاری نداشته باشید و به پایین جایی که باید آدرس سایت را وارد کنید بروید (هر قسمت به طور کامل توضیح داده شده است .)

sitemap-xml

بعد از اینکه روی کلید Start کلیک می کنید در حدود 10 دقیقه بسته به صفحات سایت شما زمان می برد که نقشه سایت شما ساخته شود . دقت داشته باشید که فقط تا 500 لینک را به صورت رایگان برای شما تبدیل به نقشه سایت می کند بیشتر از آن را باید هزینه پرداخت کنید .
بعد از اینکه نقشه سایت ساخته شده فایل های مختلف با فرمت های متفاوتی را در اختیار شما برای دانلود قرار میدهد که ما فقط فایل XML را دانلود می کنیم .
سپس باید فایل XML را در شاخه اصلی سایتتان آپلود کنید . شاخه ای که صفحه اصلی سایت  در آن با نام index قرار دارد .
نکته : شاخه اصلی به صورت زیر می باشد در پنل های لینوکس public html ( جایی که صفحه index شما با هر فرمتی وجود دارد .index.html/index.php/index.aspx )
من نقشه سایت را دانلود میکنم

sitemap-xml2

وارد سرور می شوم و در قسمت شاخه اصلی سایت مپ را آپلود میکنم .

sitemap-xml3

sitemap-xml4

بعد از آپلود نقشه سایت باید وارد اکانت گوگل (جیمیل) شوید . در صورتیکه اکانت جیمیل ندارید باید بسازید (آموزش ساخت اکانت جیمیل)
بعد اینکه وارد اکانت کاربری خود شدید آدرس زیر را در نوار سرچ خودتان کپی کنید تا مستقیم وارد صفحه ثبت نقشه سایت بشوید :
https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=en
صفحه زیر را مشاهده می کنید : من سایتهایی که طراحی کردم در این قسمت وجود داره ولی برای شما هیچ گزینه ای وجود نداره .
روی کلید Add a site کلیک کنید .
site map

sitemap-xml5

در کادر باز شده آدرس سایت خودتان را به صورت کامل وارد کنید .

sitemap-xml6

بعد از ثبت سایت وارد قسمت بعدی می شوید . در این قسمت باید به گوگل ثابت کنید که آدرس سایت شما درست می باشد به همین دلیل باید روی گزینه 1. Download this HTML verification file کلیک کرده و فایل دانلود شده را در همان شاخه ای که فایل سایت مپ را آپلود کرده اید بارگذاری کنید .
بعد از اینکه فایل مورد نظر را در شاخه اصلی آپلود کردید روی گزینه this HTML verification file کلیک کنید تا گوگل مطمئن شود که اینکار را به درستی انجام داده اید .
سپس کلید Veryfy را بزنید . در مرحله بعدی روی کلید Continu کلیک کنید

sitemap-xml7

در صورتیکه مراحل بالا را به درستی انجام دهید به صفحه بعدی میروید که در تصویر زیر مشخص شده است

sitemap-xml8

روی کلید Submit sitemap کلیک کنید
در این مرحله روی کلید sdd sitemap کلیک کنید . نسخه جدید وب مستر گوگل یک کلید قرمز رنگ در بالای صفحه می باشد که باید اسم نقشه سایت خودتان را در کادر باز شده تایپ کنید و کلید Submit را بزنید . (تصویر اول نسخه قدیمی گوگل . تصویر دوم نسخه جدید گوگل )

sitemap-xml9

sitemap-xml10

تمام شد حالا باید منتظر باشید تا گوگل نقشه سایت شما را ایندکس کنه . اینکار هم بسته به نقشه سایتی هست که ساختید ممکنه چند روز در بعضی از مواقع هم تا یک ماه ممکنه زمان ببره

sitemap-xml11

 

منبع : learning.asarayan.com

پاسخی بگذارید

بالا